اسلایدر

داستان نقل و انتقالات تابستانی چلسی
هواداران چلسی

تابستان 2012 برای آبی های لندن یکی از فراموش نشدنی ترین پنجره های نقل و انتقالاتی بود و در این برهه ی زمانی جوانانی خوش آتیه به چلسی پیوستند و همچنین بازیکنانی با تجربه که جایگاه خاصی در دل هواداران داشتند،از چلسی جدا شدند.


به گزارش کانون رسمی هواداران چلسی در ایران،امسال یکی از پر جنب و جوش ترین فصول نقل و انتقالاتی برای چلسی بود.در حالی که بیشتر تیم ها خرید آن چنانی نداشتد،مسئولان چلسی از این فرصت به خوبی استفاده و ستارگان جوانی را به ترکیب تیمشان اضافه کردند تا تیم را رفته رفته بازسازی کنند.

بی هیچ تردیدی فعال ترین باشگاه در نقل و انتقالات تابستانی چلسی بود.قهرمان اروپا که بازیکنان اصلیش رفته رفته پا به سن گذاشته بودند باید فکری به حال این مسئله می کرد و جانشینانی مطمئن و آینده دار برای بازیکنان با تجربه اش پیدا می کرد تا بتوانند آینده ی درخشان چلسی را تضمین کنند.ضمن اینکه چلسی در رقابت فرسایشی لیگ برتر ششم شده بود که بدترین رتبه ی چلسی در زمان مالکیت آبراموویچ بود و این نشان میداد که چلسی باید خود را تقویت کند.

با این وجود،در این فصل یکی از درناک ترین اتفاقات ممکن افتاد و چلسی با اسطوره و ناجی همیشگی اش وداع کرد.دیدیر دروگبا که در طی 8 سال یکی از عوامل اصلی موفقیت چلسی بود،سر انجام با چلسی و هوادارانش خداحافظی کرد.دروگبا که در فینال لیگ قهرمانان گل تساوی بخش و پنالتی قهرمانی تیمش را به ثمر رساند،پس از جداییش اعلام کرد که هر وقت چلسی او را بخواهد به استمفوردبریج باز خواهد گشت و تاکید کرد : "خون من آبیست و تغییر نخواهد کرد."


پس از جدایی دیدیر دروگبای 34 ساله که به گفته ی کارلو آنجلوتی موقعیت های گل را می بلعید،مسئولان چلسی بارها برای خرید بازیکنانی از جمله هالک،فالکائو،کاوانی و اندره شورله دست به کار شدند.ولی در نهایت چلسی موفق به جذب هیچ کدام از این بازیکنان نشد و تصمیم گرفت که با اتکا به بازیکنانی همچون تورس و استوریج به کار خود ادامه دهد.

هواداران چلسی در این تابستان با یک ساجل عاجی دیگر نیز خداحافظی کردند.او کسی نبود جز سالومان کالو.مهاجم 26 ساله ی چلسی آخرین سال حضورش در استمفوردبریج را با قهرمانی در لیگ قهرمانان به پایان رساند.قرارداد کالو به پایان رسیده بود و به نظر نمی رسید که چلسی علاقه ای به تمدید قرارداد او داشته باشد.در نهایت کالو که توسط خوزه مورینیو وارد چلسی شده بود،به عنوان بازیکن آزاد به لیل پیوست.

قرارداد خوزه بوسینگوا نیز تمدید نشد و سرانجام به عنوان بازیکن آزاد راهی کوئینز پارک رنجرز شد.

با وجود رفتن این بازیکنان ارزشمند،چلسی با خرید هایی که داشت سعی کرد تا بتواند جای آن ها را پر و برای آینده برنامه ریزی کند.همچنین با خرید هایش نشان داد که می خواهد کم کم برخی بازیکنان پا به سن گذاشته را از ترکیب اصلی کنار بگذارد.

اولین قدم آبی های لندن هنگامی رقم خورد که فصل در جریان بود و چلسی سرگرم بازی های لیگ،جام حذفی و لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا بود.مسئولان چلسی اولین قدم خود را با خرید مسی آلمان ها برداشتند.آبراموویچ مارکو مارین را به قیمتی مناسب از وردربرمن به چلسی آورد تا هواداران به فصل نقل و انتقالات امیدوار شوند.


خرید دوم چلسی یکی از شگفت انگیز ترین خریدهای تاریخ باشگاه بود.ادن هازارد در کمال نا باوری به چلسی پیوست!هازارد 21 ساله که تقریبا تمام تیم های اروپایی خواهان وی بودند سرانجام لیل را به مقصد چلسی ترک کرد.

هازارد در ابتدا مشخص کرد که می خواهد در لیگ برتر بازی کند و پس از آن از بین تیم های چلسی،منچسترسیتی و یونایتد قهرمان اروپا را انتخاب کرد.هازارد گران قیمت ترین خرید چلسی در این تابستان بود.آبی های لندن برای به خدمت گرفتن گل سرسبد پدیده های فوتبال جهان،32 میلیون پوند به باشگاه لیل پرداخت کردند.

در کش و قوس خرید و فروش بازیکنان،مسئولان باشگاه باید فکری به حال مربی تیمشان می کردند.در آن مقطع صحبت از حضور گواردیولا بر روی نیمکت چلسی بود.اما در پایان آبراموویچ نتوانست کارها و جام های دیمتئو را نادیده بگیرد و هدایت چلسی را برای 2 سال به روبرتو دیمتئو 42 ساله سپرد.

آبی های لندن از وقتی که لمپارد پا به سن گذاشت دیگر نتوانستند به خوبی توپ را به مهاجمان برسانند.چلسی که از تلاش برای خرید هافبک هایی همچون لوکا مودریچ و پاستوره که توپ را به خوبی به گردش در می آورند،خسته شده بود،ناگهان به سمت اسکار جوان تغییر مسیر داد!

جوان 20 ساله ی برزیلی که چه در اینترناسیونال و چه در تیم ملی برزیل بازی های درخشانی از خود به نمایش گذاشته بود،چلسی را راضی کرد که مبلغ 25 میلیون پوند را برایش بپردازد و او را از اینترناسیونال برزیل به استمفوردبریج بیاورد.



فردای خرید اسکار دوس سانتوس،هازاردی دیگر به چلسی پیوست.چلسی برادر 19 ساله ی ادن، تورگان را به خدمت گرفت.البته چند هفته بعد او را به طور قرضی راهی کشورش بلژیک کرد تا در یکی از باشگاه های لیگ بلژیک توپ بزند.

پس از این خرید چلسی شایعات فراوانی در مورد پیوستن بازیکنانی همچون کاوانی،هالک،شورله و ویکتور موسز به چلسی شنیده می شد که در نهایت تنها شایعه ی موسز به حقیقت پیوست و این بازیکن راهی استمفوردبریج شد.با خرید موسز تنها پست هایی که چلسی در آن نیاز به بازیکن داشت دفاع راست و مهاجم وسط بود.هر چند گفته می شد که پس از خرید موسز چلسی مهاجم دیگری را به ترکیبش اضافه نخواهد کرد،اما باز هم مسئولان چلسی دست به تلاش هایی برای جذب هالک،رمی و شورله زدند.

یک روز بعد از خرید موسز،سزار آزپیلیکووئتای 23 ساله رسما به چلسی پیوست تا دیگر خلائی در پست دفاع راست دیده نشود و آخرین خرید باشگاه چلسی در تابستان 2012 لقب گیرد.

هواداران تا دقایق آخر فصل نقل و انتقالات تابستانی همچنان منتظر شنیدن خبر پیوستن مهاجمی اسم و رسم دار به چلسی بودند.اما چلسی در آن لحظات نه تنها بازیکنی به خدمت نگرفت،بلکه چند بازیکن خود را به طور قرضی راهی تیم های دیگر کرد.

بی شک دردناک ترین انتقال قرضی مروبط به پیوستن مایکل اسین به رئال مادرید است.هواداران چلسی خاطرات بسیار شیرینی از مایکل اسین داشتند،اما مصدومیت های شدید اسین را از شرایط آرمانی دور کرده بود و پس از آن هرگز نتوانست خود را در ترکیب آبی های لندن جای دهد.بنابرین مسئولان چلسی در آخرین دقایق فصل نقل و انتقالات تصمیم گرفتند که اسین را برای یک فصل به مورینیو و تیمش قرض بدهند.همچنین ساعتی بعد بنایون نیز به طور قرضی راهی وستهام شد تا آخرین بازیکنی باشد که در نقل و انتقالات جا به جا شده است.  


هواداران چلسی با خود میگفتند که وقتی توانسته اند ادن هازارد را جذب کنند،خرید بازیکنی مانند هالک یا کاوانی کار چندان دشواری نیست،ضمن این که مشخص بود چلسی به یک مهاجم با کلاس جهانی نیازمند است.اما سنگ انداختن های مالکین این دو بازیکن بر سر راه چلسی و درخواست مبالغ عجیب و خارج از عرف،آبی های لندن را از خرید آن ها منصرف کرد و ترجیح دادند که به داشته هایشان اکتفا کنند.

در بیناین این نقل و انتقالات بزرگ،چلسی جوانان آینده داری را برای کسب تجربه ی بیشتر به تیم های دیگر قرض داد تا بتوانند به صورت ثابت به میدان روند و پس از این که آماده شدند در چلسی به کار گرفته شوند.

آبی های لندن بازیکنانی همچون سم هاتچینسون،روملو لوکاکو،کوین ده بروینه و چند تن دیگر را به تیم های کوچکتر قرض دادند تا بتوانند فوتبال بازی کنند و زیر سایه ی ستارگان چلسی پر پر نشوند.این سیاست باشگاه در چند سال اخیر بوده و شیوه ای منطقی و درست است.زیرا این بازیکنان جوان روزی آینده ی چلسی را رقم خواهند زد و تنها در صورتی موفق خواهند بود که قبل از آن تجربه ی بازی کردن داشته باشند.در واقع با این کار این مردان جوان مراحل پیشرفت خود را در تیم های دیگر طی کرده و پس از این  با کوله بازی از تجربه و در حالی که به بازیکنان سطح بالایی تبدیل شده اند به چلسی می آیند.

چلسی در این  فصل نقل و انتقالات هیچ یک از بازیکنان خود را نفروخت و بازیکنانش یا به صورت قرضی جدا شدند، یا اینکه قراردادشان به اتمام رسیده بود.

شیرهای آبی لندن 6 بازیکن را به خدمت گرفتند که مجموعا 80 میلیون پوند برایشان خرج برداشت.

نقل و انتقالات چلسی در تابستان 2012 :

ورودی ها :
ادن هازارد (32 میلیون پوند - لیل) ، اسکار دوس سانتوس (25 میلیون پوند - اینترناسیونال) ، مارکو مارین (7 میلیون پوند - وردربرمن) ، ویکتور موسز (9 میلیون پوند - ویگان) ، سزار آزپیلیکوئتا ( 7 میلیون پوند - مارسی) ، تورگان هازارد ( بازیکن آزاد - لنس)

خروجی ها:
دیدیر دروگبا (بازیکن آزاد - شانگهای شوانها) ، یاکوب ملیس (بارنسلی - بازیکن آزاد) ، سالومان کالو (لیل - بازیکن آزاد) ، خوزه بوسینگوا (کوئینزپارک رنجرز - بازیکن آزاد) ، تیبوت کورتویس (اتلتیکو مادرید - قرضی) ، روملو لوکاکو (وست برومویچ - قرضی) ، کوین ده بروینه (وردربرمن- قرضی) ، سامی هاتچینسون (ناتینگهام فارست- قرضی) ، جاش مک ایچران (میدلزبرو- قرضی) ، ناتاینیل چالوبا (واتفورد- قرضی) ، تورگان هازارد (زولت وارگم- قرضی) ، یوسی بنایون (وستهم- قرضی) ، مایکل اسین (رئال مادرید- قرضی)

 
چلسی یکی از غنی ترین تیم های اروپا از لحاظ داشتن ستارگان زیر 23 سال می باشد.امیدواریم که تیم محبوبمان با این بازیکنان جوان و مستعد بتواند همچون گذشته حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد و جام های فراوانی را به ویترین افتخراتش اضافه کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 14 شهريور 1391برچسب:داستان نقل و انتقالات تابستانی چلسی,
ارسال توسط مصطفی بختیاری